بسم الله الرحمن الرحیم- بخش دوم فلسفه فری ماسونی ائین فرقه اسکاتلندی- بخش دوم-3- محصول ونتایج از ادارک قابل ملاحظه فلسفی ما- ایئن ما سعی میکند که برای مایک ادارک وفهم- از ذات وصفات ومشیت واراده معمار مطلق هستی بدست دهد- فلسفه با درون وخود کاویدن که از ظاهر با برش ظاهر به درون راه یابد وبرای ما بصیرتی از تمایلات درونی بدست اورد- وطرح هائی برای مطالعه درون فراهم اورد- ما میخوانیم ومطالعه میکنیم وبه خاطر میسپاریم وادراک میکنیم چون یک اینه که نمایشگر خصوصیات واقعی ما- واشکار ساز وکاشف اوهام وخیالات ما ودرنتیجه مارا مصر میسازد کهدرجهت بهوبدی ما تغیرات صورت گیرد- ونتجه ان یک دانش کاربردی است به تعلیماتی درجه بندی شده ارتقا پیدا میکنیم واصل امهات پیروان ما نتجه خرد ما- وهدایت درست ما- وتصمیماتی است که نقشه راه ما را مشخص میکند ویک زمینه وچشم اندازبه تائید فلسفه ما که مارا قادر میسازد که پاسخ های مادرجهت منش های درست که ملهم از فضای ایمانی ما است که به سمت ماورای ان سیر میکند- ائین ما همیشه قصد داردکه ما فلسفه خود را بیاموزیم- یک– که یک طرحی که با سعی فراوان وسختی به همراه دارد و درک بهترین وبسیار بارزش ومهم ولذت بخش که به ماشوک وارد میکند- که از فرضیه های راجح که به زور جبر میخواهند برما مستولی شوند وایده های که ازپیش تعین شده به ما بخورانند-مارا وادار به فکر کردن تحلیلی وازادانه ومستقل وا دارد- انهائیکه حقیقتا خودرا با ایئن ما عجین میکنند- تعلیمات واعمال بیش از یک یکر تفریحی وزمان تلف کن است- وائین در تمام جنبه های زندگانی ها وارد میشود- سقراط میگوید- زندگانی که تجربه نشده باشد ارزشی ندارد- ممکن است بر ای بعضی این موضوع کمی خود خواهانه وحتی نفرت انگیز باشد- اما لطفابیاد بیاورید- که در بیان ان ادعا کسی که بیان میکند بعنوان یک فلیسوف بیان میکند- تشریح یک کشف است که هرفرد یک بار انرا بدست میاورد زمانیکه فرد یک مطالعات جدی راکه بالذت درفلسفه مطالعه میکند بدست میاورد- -اگر زندگانی برای فلیسوفانبسیار بغرنج وپیچیده است –پس درک زندگانی بدون فلسفه به سادگی میتوان گفت غیر قابل ادراک است وقابل فکرکردن وتعمق نیست- سقراط میگوید- انسان فطرتا بدنبال شناخت است- انسانها دارای قدرت فکر کردن هستن وبدنبال شناخت حقیقت انچه درباره اش فکر میکنند میباشند ودوکار را باهم انجا میدهند- هم شروع به درک ان میکنند وهم درباره اش فلسفی فکر میکنند